Referat fra afdelingsbestyrelses-møde

 

Afdeling 1-3040

Remisevænget Vest

 

Mødedato: 2. maj 2011

 

 

Til stede: Lars Emanuel, Bente Petersen, Max Bruun, Lars Graae, Michael Sterll.

Afbud: Hanne Kofoed, Rosa Lene Cedermark

 

Fra administrationen:

Brian Scholte, Børge Frisbæk og Gert Lauritsen (ref.)

 

Referat sendt ud den 10. maj 2011.

Ny driftsstruktur

Børge Frisbæk blev budt velkommen.

 

Flytteboliger

Der var på mødet debat om, hvorledes vedligeholdelsen af det grønne i haven skulle være ved fraflytning.

Såfremt haven ved fraflytning er meget tilgroet, kræves udbedring på fraflytters regning.

 

Opfølgningspunkter:

 

 

Beboerforhold

Punktet blev behandlet særskilt.

 

Varmeregnskab 2010

Varmeregnskabet for 2010 er uddelt til beboerne.

I forhold til 2009 er der en stigning på ca. 25%, hvoraf de 15% er fra tidligere varslet stigning fra fjernvarmeværket, og de øvrige 10% er for et højere forbrug på varmen.

Der udsendes en beboerorientering omkring dette.

 

Omkring boliger - som får reduktion for gavle - har Gert modtaget kontrolmanual over alle målere i afdelingen.

Gennemgang af, hvilke boliger der får reduktion, er meget tidskrævende, så der undersøges, hvilke procedurer der har været anvendt ved opsætningen af varmemålerne.

 

Regnskab 2010

I forbindelse med gennemgang af regnskab 2010 ved sidste møde er undersøgt forhold omkring lejetabet. Af de samlede ca. kr. 32.741 udgør der et lejetab i forbindelse med køkkenmodernisering på kr. 28.078 – 5 flytteboliger. Det resterende på beløb kr. 4.263 er tomgangsleje, og det undersøges, om det kan blive dækket af dispositionsfonden i 3B.

Omkring beløbet på reguleringskontoen er det overflyttet, som et skyldig beløb til beboerne. Der skal afklares, hvad beløbet skal anvendes til.

 

Beboerhuset

Ejendomskontoret har nu overtaget kontrollen af rengøringen efter endt weekendudlejning. Der har været 1 tilfælde, hvor der blev krævet ekstra rengøring.

Der var debat om størrelsen på det depositum, som bliver opkrævet, men det fastholdes indtil videre.

 

Byggesager

 

 

Kraftige kalkaflejringer i det varme brugsvand

Carsten Dybkjær har afholdt møde med Teknologisk Institut, hvor de med termografisk test vil undersøge forhold-ene. Carsten har rykket firmaet for igangsættelse.

Hvis der skal ske afsyring af rørene, bør der ske indskæring af lukkeventil til hver bolig i en blok.

Derudover undersøges, om sagen kan rejses som en

byggeskadesag.

 

Nye kloakrør i Nåle- og dele af Knapmagerstien

Afdelingsbestyrelsen bevilligede kr. 75.000 til projekt-udarbejdelse, som igangsættes af byggeafdelingen.

Der har været afholdt møde med Ai-gruppen, som skal

udarbejde et udbudsprojekt.

 

Delvis udskiftning af fjernvarmerør

Møde med Ai-gruppen er afholdt, og de undersøger muligheder for ændring af fjernvarmeforsyningen.

Når afklaring er sket, udarbejdes udbudsprojektet.

 

Facadeprojektet

Grundet flere tilfælde på indtrængning af dyr i facaden, har Witraz igen kraftigt rykket E&P for en udbedring af facaden for alle blokke.

I Nålemagerstien 95 undersøges i køkkenet, hvor der sker indtrængning af dyr.

Rådgiver har udarbejdet et tilsynsnotat til videre drøftelse.

Udgifter, som er tilført afdelingen ved Kurvemagerstien 31, kræves erstattet af E&P.

E&P har varslet alle beboerne for adgang til boliger uden information til Ejendomskontoret eller Inspektørkontoret.

 

Skadedyr

Serviceaftalen, vi har med firmaet Toxin omkring mindre kryb, genforhandles. Afventer udspil fra firmaet.

 

Dagrenovation

I forbindelse med tømning af beholdere i gårdene skal de køres ind ved skuret, så de ikke signalerer, at der ikke er nogen hjemme. Det undersøges, hvilke aftaler der er med vores faste skraldemænd.

 

Individuel køkken- og badeværelses-

modernisering

For køkkenmoderniseringen er mangeludbedring igangsat den 4/3 2011. Nicolai Dahlin fra HTH rykkes for opfølgning.

 

Projektet for badeværelsesmoderniseringen afventes grundet tidsmæssige årsager. Carsten Dybkjær fra Byggeafdelingen er med i projektet.

 

Grusbeholdere

 

 

Brian har gennem Gladsaxe kommune fundet en beholder, der kan anvendes. Beboerne skal kunne hente grus til glatførebekæmpelse i egen gård.

Brian mangler stadig at få pris oplyst, og der indkøbes 6-8 beholdere.

 

Kviksølvslamper

 

 

 

I afdelingen er der ca. 89 udendørslamper, som har kviksølvspærer. Afdelingens elektrikerfirma har givet pris på ændring af indsatsen i lampehoved med 2 typer sparepærer samt pris på udskiftning af hele lampehovedet.

Efter opsætning af de 2 typer sparepærer på 2 stier er der problemer med, at sparepærerne går løs ved soklen for pæren. Indtil der er fundet en løsning, foretages der ikke yderligere. Afventer.

 

Farvevalg på hegn og skure

 

 

Der er kommet svar fra Jytte Toft i Center for Bydesign, at kommunen skal godkende farvevalg, som kan ske ved en besigtigelse af ejendommen. Der var tvivl, om det er

gældende for alle hegn og skurflader, som vender ud mod fællesarealerne. Jytte Frost kontaktes for afklaring.

 

Storskraldsgruppen

På mødet var det debat omkring, hvorledes ordningen nu skulle være, men det haster med et møde med denne gruppe, hvis de fortsat skal være med.

 

Areal ved beboerhuset

 

Michael Sterll har haft møde med Rolf Unneland og udleverede oversigt over andre typer af beplantning, end det anlægsgartner Per Nielsen havde foreslået.

Det skabet forvirring i afd.bestyrelsen, idet man på sidste møde var enige i den mere hårdføre beplantningstype, som anlægsgartneren har forslået.

Beplantningstypen, som anlægsgartneren, har foreslået fastholdes - eventuelt med visse af de nu forslåede beplantningstyper fra Michael.

Brian tager igen kontakt til anlægsgartner Per Nielsen om igangsætning.

 

I forhold til opsætning af pullertlamper skal det være af samme type som ved beboerhuset.

Der fremsendes en ansøgning til Partnerskabet om tilskud til øvrigt inventar ved dette areal.

 

Belægninger på parkeringspladserne og stier

 

Renovering af belægning i Kurvemagerstien samt ved

Remisevej og mod Remisevænget Nord er bestilt. I Kurvemagerstien sker der tillige udskiftning de steder, hvor der ikke er nye kantsten. Entreprenør er blevet rykket for igangsætning.

 

Markvandring

Afholdelse af markvandring blev aftalt til onsdag den

18. maj 2011 kl. 16.00. Mødested ved beboerhuset.

Gennemgangen skal fortrinsvis ske i Nålemagerstien og Knapmagerstien.

 

Næste møde

Mandag den 6. juni 2011 kl. 18.00.

Afdelingsbestyrelsen takkede for de år, Gert Lauritsen havde været i afdelingen.